A Seat mérnökeinek ugyanúgy nem volt sok munkájuk az Exeo ST-vel, mint a négyajós szedán változattal, hiszen az autó régi ismerős, igaz, korábban A4 Avant volt a neve.
A különbségek itt is csak néhány kozmetikai jellegű beavatkozásra korlátozódnak: négy karika és single-frame nagyszájúság helyett az ismerős Seat-nyílás került az orrára, ferdére húzott fényszórókkal, és hátulra is került új lámpa, illetve csomagtér-ajtó. Ez utóbbival azért eljátszhattak a tervezők, így a hátsó ablak aljának közepére került egy töréspont, és a lámpáknak az ötödik ajtóba húzott fele is nagyobb lett. Az ST jelzésű kombi egy picivel hosszabb, mint a szedán - pontosan 4,666 méteres - a csomagtartóba pedig 442 liternyi motyó fér, ha csak az övvonalig pakolják. A motorválatszék egyelőre háromféle benzines, és háromféle dízelüzemű négyhengeresből áll - mind régi ismerős a VW csoport más modelljeiből. Az előbbiek teljesítménye 102 és 200 lóerő közé esik, az utóbbiak pedig 120-170 lóerősek. Később állítólag lesz V6-os modellváltozat is.
Az előző Audi A4-es népszerű modell volt, állta a versenyt a riválisokkal, de egyáltalán nem biztos, hogy Seatként is hasonlóan sikeres pályafutás elé néz, hiszen a konkurencia korszerűbb, tágasabb, és határozottan jó minőségű modellekkel van jelen a piacon, amelyek többsége már az Exeo előtt bemutatkozott. A Ford Mondeo, az Opel Insignia, a Citroën C5-ös, a Honda Accord, a Mazda6, a Toyota Avensis, vagy éppen házon belülről a VW Passat kőkemény ellenfél egy olyan típus számára, amely már új korában kilenc éves múltra tekint vissza.