A tervezés receptjét tartalmazó rajzos animáció megjelenése után már sejteni lehetett, hogy közel az első, igazán tágasnak tervezett BMW bemutatójának ideje. Azt azonban nem sejtettük, hogy az új koncepciót megtestesítő típust minden mástól elzárva, saját főhadiszállásán leplezi le a cég.
Az eddig csak PAS-ként emlegetett, és készakarva semmi másra nem hasonlító autót végül ma reggel mutatta be a BMW Münchenben, egyelőre tanulmányautóként. Az 5 Series GT Concept elnevezésű ötajtós fura szerzet: hossza alapján az 5-ös sorozathoz tartozna, de a tetővonala az X6-ost idézi, a tengelytávja pedig a leghosszabb BMW-ével, a 7-es sorozat nyújtott tengelytávú változatáéval vetekszik. Így feltűnően tágas belső teret alakíthattak ki bőséges lábterekkel és csomagtartóval. Ez utóbbi ráadásul kétféle módon érhető el, hasonlóan a Skoda Superb megoldásához: nyitható az egész hátfal ablakostul, de ha csak egy kisebb tárgyat kell berakni, akkor egy kisebb ajtó is használható. A formaterv egyértelműen a hetes sorozat vonásait hordozza: az orr-rész és a hátsó lámpák kialakítása is ezt a rokonságot jelzi, annak ellenére, hogy a neve alapján az 5-ösök közé tagozódik a nagy ferde hátú.
Egyelőre csak a képekkel találkoztunk - a hivatalos adatokat csak később hozzák nyilvánosságra - de ezek alapján is egyértelmű, hogy a BMW az X6-ossal egyszer már előadott koreográfiát követi. Bevált műszaki alapokra - ezúttal a hetes sorozatéira - építenek egy típust, amelyhez még hasonlót eddig sem látott a közönség eddig, majd igyekszenek divatot kreálni belőle. Hogy ismét sikerül-e, az egyelőre kérdéses, bár a BMW márkanév, és a mögötte rejtőző műszaki alaposság eddig mindent eladott, amit a müncheni mérnökök kitaláltak.