Tavaly összesen 7,4%-kal csökkentek a francia autógyártó eladásai, ami veszteségbe fordította a 2008-as év eredményét.
A PSA Peugeot-Citroën tavaly még jelentős nyereséget hozott részvényeseinek: 885 millió eurót hozott 2007-ben. Ugyanakkor a 2008-as év 343 millió eurós negatív eredménnyel zárult, elsősorban az év végén tapasztalhatő erőteljes keresletcsökkenésnek köszönhetően. A jelenség nem egyedi - szinte az összes autógyártó hasonló fordulatról számolt be - és a Peugeot még viszonylag jól megúszta a tavalyi évet, ám maguk sem remélik, hogy a helyzet 2009-re változni fog. Az is meglehetősen optimista becslésnek hangzik, hogy a vállalat az idei évben is csupán hasonló mértékű deficitet jósol magának, hiszen már most látszik, hogy az eladások meg sem közelítik majd a tavalyiakat, de a francia cégnél nyílván az állami beavatkozás hatásosságában reménykednek. A francia kormány ugyanis 1000 eurós támogatást ígért minden, 10 évnél idősebb autóját kisebb szén-dioxid-kibocsátásúra cserélő vásárlónak, ami nyilván jót tesz majd a PSA forgalmának.
Az már most nyilvánvaló, hogy a Peugeot csoport számára is a költségek lefaragása és a kapacitás csökkentése az egyetlen járható út, de a cég egyelőre nem ismertette erre vonatkozó terveit. Ráadásul Franciaországban nem kezdhetnek nagyobb leépítésbe - ezzel ugyanis kizárnák magukat az állami támogatás kedvezményezettjei közül - így legfeljebb a külföldi gyártáson spórolhatnak.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!