Kiszivárgott fotókon már hetekkel ezelőtt láthattuk a Mercedes új kupéját, ám alaposabban csak most ismerhetjük meg, miután a gyáriak hivatalosan is nyilvánosságra hozták a típus adatait és képeit.
A CLK-t felváltó modell szépségével kapcsolatban ugyan megoszlanak a vélemények, de a gyári adatok alapján egyértelmű, hogy a forma jól sikerült, legalábbis aerodinamikai szempontból. Az E Coupé légellenállási tényezője 0,24, amivel a Mercedes szerint e tekintetben világelsőnek számít a típus a sorozatgyártású autók között, és bár az állítás igazságát nehéz ellenőrizni, annyi biztos, hogy az érték valóban kiváló a mai átlagautókhoz viszonyítva. Ráadásul mindezt keret nélküli ablakokkal érték el, úgy, hogy mind teljesen lehúzható - szokatlan módon a hátsók is - és B oszlop sem zavarja a kilátást. Ugyancsak szokatlan megoldás a hasonló luxuskupék közt, hogy az E Coupé hátsó ülései ugyanúgy ledönthetőek, mint az ötajtós személyautók legtöbbjében, így a csomagtér az utastér rovására könnyen tovább bővíthető.
Ahogy az sejthető volt, a kupéba a négyajtós E osztályból válogattak motorokat, méghozzá ötöt a legerősebbek közül. Az alapváltozatokba 205 lóerős négyhengeresek kerülhetnek: egy 1,8 literes turbós, közvetlen befecskendezéses benzines, vagy egy 2,2 literes, két turbófeltöltős dízel. A maga nemében mindkettő meglehetősen nyomatékosnak és takarékosnak számít: a benzinmotor 310 Nm-t ad le 2000-es és 4300-as fordulatszám között, és átlagosan 7,2 litert fogyaszt 100 km-en, míg a dízelből 500 Nm kerül elő padlógáznál, 1800-as és 2800-as fordulatszám között, de akár 5,3 liter gázolajjal is elmegy 100 kilométert szabványos vegyes ciklusban. A Mercedes mindkét négyhengeres változatot 250-esnek hívja - a benzines E 250 CGI BlueEfficiency Coupé, a dízel pedig E 250 CDI BlueEfficiency Coupé néven kerül forgalomba. A következő lépcsőt két V6-os jelenti: az E 350 CGI-be közvetlen befecskendezéses, 3,5 literes, 292 lóerős motor kerül, az E 350 CDI-be pedig három literes, 235 lóerős turbódízel. A csúcsmodell, az E500-as a jól ismert 5,5 literes V8-as 390 lóerős, és 530 Nm csúcsnyomatékú változatával készül majd.
A kupét természetesen a sportosságot kedvelő vásárlóknak szánják, így az összes változathoz elérhető a futómű beállításait menet közben módosító, Agility Control fantázianevű szerkezet - ez lehetővé teszi, hogy a sofőr maga válassza meg a lengéscsillapítók keménységét, és néhány más beállítást, amelyek alapvetően befolyásolják az autó által nyújtott vezetési élményt. Hasonló rendszert persze már tömegmodellekhez is kínálnak, de a Mercedes szokása szerint igyekezett szokatlanabb műszaki megoldásokat is felvonultatni. Ilyenek az adaptív fényszórók, amelyek egy beépített kamera segítségével határozzák meg, hogy mekkora távolságot világíthatnak meg a szembejövő forgalom függvényében, vagy as S osztályból már ismert Distronic Plus rendszer, amely normál körülmények között távolságtartó tempomatként működik, balesetveszélyes szituációban pedig akár állóra fékezi az autót a sofőr beavatkozása nélkül, ha szükséges.
A Mercedes E Coupét a Genfi Autószalonon láthatja először élőben a közönség, de a fogalmazásra sem kell sokat várni: már májusban megérkeznek az első példányok az európai Mercedes kereskedésekbe. Németországban a típus alapváltozata 44 685 eurós indulóáron lesz elérhető.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
