Kiszivárgott fotókon már hetekkel ezelőtt láthattuk a Mercedes új kupéját, ám alaposabban csak most ismerhetjük meg, miután a gyáriak hivatalosan is nyilvánosságra hozták a típus adatait és képeit.
A CLK-t felváltó modell szépségével kapcsolatban ugyan megoszlanak a vélemények, de a gyári adatok alapján egyértelmű, hogy a forma jól sikerült, legalábbis aerodinamikai szempontból. Az E Coupé légellenállási tényezője 0,24, amivel a Mercedes szerint e tekintetben világelsőnek számít a típus a sorozatgyártású autók között, és bár az állítás igazságát nehéz ellenőrizni, annyi biztos, hogy az érték valóban kiváló a mai átlagautókhoz viszonyítva. Ráadásul mindezt keret nélküli ablakokkal érték el, úgy, hogy mind teljesen lehúzható - szokatlan módon a hátsók is - és B oszlop sem zavarja a kilátást. Ugyancsak szokatlan megoldás a hasonló luxuskupék közt, hogy az E Coupé hátsó ülései ugyanúgy ledönthetőek, mint az ötajtós személyautók legtöbbjében, így a csomagtér az utastér rovására könnyen tovább bővíthető.
Ahogy az sejthető volt, a kupéba a négyajtós E osztályból válogattak motorokat, méghozzá ötöt a legerősebbek közül. Az alapváltozatokba 205 lóerős négyhengeresek kerülhetnek: egy 1,8 literes turbós, közvetlen befecskendezéses benzines, vagy egy 2,2 literes, két turbófeltöltős dízel. A maga nemében mindkettő meglehetősen nyomatékosnak és takarékosnak számít: a benzinmotor 310 Nm-t ad le 2000-es és 4300-as fordulatszám között, és átlagosan 7,2 litert fogyaszt 100 km-en, míg a dízelből 500 Nm kerül elő padlógáznál, 1800-as és 2800-as fordulatszám között, de akár 5,3 liter gázolajjal is elmegy 100 kilométert szabványos vegyes ciklusban. A Mercedes mindkét négyhengeres változatot 250-esnek hívja - a benzines E 250 CGI BlueEfficiency Coupé, a dízel pedig E 250 CDI BlueEfficiency Coupé néven kerül forgalomba. A következő lépcsőt két V6-os jelenti: az E 350 CGI-be közvetlen befecskendezéses, 3,5 literes, 292 lóerős motor kerül, az E 350 CDI-be pedig három literes, 235 lóerős turbódízel. A csúcsmodell, az E500-as a jól ismert 5,5 literes V8-as 390 lóerős, és 530 Nm csúcsnyomatékú változatával készül majd.
A kupét természetesen a sportosságot kedvelő vásárlóknak szánják, így az összes változathoz elérhető a futómű beállításait menet közben módosító, Agility Control fantázianevű szerkezet - ez lehetővé teszi, hogy a sofőr maga válassza meg a lengéscsillapítók keménységét, és néhány más beállítást, amelyek alapvetően befolyásolják az autó által nyújtott vezetési élményt. Hasonló rendszert persze már tömegmodellekhez is kínálnak, de a Mercedes szokása szerint igyekezett szokatlanabb műszaki megoldásokat is felvonultatni. Ilyenek az adaptív fényszórók, amelyek egy beépített kamera segítségével határozzák meg, hogy mekkora távolságot világíthatnak meg a szembejövő forgalom függvényében, vagy as S osztályból már ismert Distronic Plus rendszer, amely normál körülmények között távolságtartó tempomatként működik, balesetveszélyes szituációban pedig akár állóra fékezi az autót a sofőr beavatkozása nélkül, ha szükséges.
A Mercedes E Coupét a Genfi Autószalonon láthatja először élőben a közönség, de a fogalmazásra sem kell sokat várni: már májusban megérkeznek az első példányok az európai Mercedes kereskedésekbe. Németországban a típus alapváltozata 44 685 eurós indulóáron lesz elérhető.