A legnagyobb Alfában az új 1,8 literes turbós benzines Fiat motor mellett egy, az eddigieknél erősebb kétliteres JTD dízel is felbukkan 2009-ben.
A Fiat legtöbb modelljében szinte egyszerre bemutatkozó nagyobbik turbómotort ezúttal egy régi Alfa blokk emlékére 1750 TBI-nek nevezik. A 159-esbe egy 200 lóerős, és 320 Nm csúcsnyomatékú változat kerül, amely - a gyári adatok alapján legalábbis úgy tűnik - egész tempósan mozgatja a típust: a 100 km/h-s sebesség 7,7 másodperc alatt érhető el vele, a végsebessége pedig 235 km/h. Eközben ráadásul egész takarékosan is használható: vegyes ciklusban 8,1 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, és 189 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Az új turbómotorral az 1,9 és a 2,2 literes Opel-blokkos négyhengereseket cserélik le, amelyek lényegében gyengének bizonyultak a 159-es viszonylag nehéz karosszériájához.
A másik újdonság a Fiat kétliteres, 170 lóerős JTDM dízelmotorja. Ezzel sokkal lustábbnak tűnik a nagy Alfa - a szedánt 9 másodperc alatt gyorsítja 100-ra, és 216 km/h-s végsebességet biztosít a számára - viszont az átlagfogyasztása csupán 5,4 liter gázolaj 100 kilométeren, vegyes ciklusban, és a szén-dioxid-kibocsátása is csak 136 g/km.