A koreai márka rüsselsheimi fejlesztőközpontjában nem vesztegetik az időt: újabb kategóriát készülnek megostromolni a zsúfolt európai autópiacon.
A Genfi Autószalonon bemutatkozó tanulmányautójuk, amely a No.3 nevet kapta, a mini-egyterűek közé sorolható. A hossza 4,045 méter, azaz alig hosszabb, mint a Rio ötajtós változata, viszont magasan húzódó tetővonalával és rövid orr-részével annál sokkal tágasabbnak ígérkezik. A formaterv az utóbbi évek Kia tanulmányaihoz hasonlóan friss, kis Fordos-Opeles beütéssel, de kellemes arányokkal, és néhány egész jól eltalált részlettel, mint az A oszlop tövéig felhúzott, szabálytalan négyszög-forma első fényszórók. A No.3-ason kevés részlet van, amely arra utalna, hogy az autó még nem érett a gyártásra. Az egyik ilyen a szélvédő és a teljes üvegtető ferde illesztése, amely a jobboldali A oszlop felső bekötésétől a baloldali B oszlop vonaláig húzódik, jelentősen kibővítve ezzel a sofőr látóterét.
A Kia újabb kategória-választása finoman szólva meglepő. A mini-egyterűek szegmense nehéz terep: itt egyformán versenyezni kell a tágasabb kisautókkal - amilyen a Honda Jazz - és az eleve ebbe a szegmensbe szánt modellekkel, amilyen az Opel Meriva. Ráadásul a múltban már bebizonyosodott, hogy itt könnyen meg lehet bukni, ha nem megfelelő az árképzés, vagy a vásárlók nem találnak elég célszerűnek, ötletesnek egy-egy típust - így járt például a Fiat Idea, amely szép csendben kikopott az olasz gyártó export-kínálatából. Ennek ellenére biztosra vehetjük, hogy a Kia nem egyszerű formai kísérletnek szánja a No.3-at: ha nem lesz túl elutasító a Genfi Autószalon közönsége, akkor akár már az őszre elkészülhet a szériaváltozat, egy kicsivel egyszerűbb formákkal, kevesebb krómdíszítéssel és hagyományos tetőkialakítással.