Kisebb motorok lesznek a csúcs-Audikban

2009.03.13. 10:32

Kockázatos lépésnek tűnik az Audi választása; úgy döntöttek, az S5-ösbe nem a V8-as blokkot szerelik, hanem egy kompresszoros V6-ost. A kisebb blokk természetesen könnyebb, ami mind az autó össztömege, mind a súlyelosztás szempontjából jót tehet a vezetési élménynek, de ezzel egy időben az autó veszít a presztízséből, hogy az elképesztő hangorkánról ne is beszéljünk.

Michael Dick, az Audi vezető mérnöke elmondta a Car and Driver magazinnak, hogy ez csak az első lépés. A kompresszoros V6-os TFSI motor csak átmenet a 4,2 literes V8-as és az eljövendő négyhengeres turbómotorok között. A jövőben az S4-es és S5-ös modellek 20 százalékkal lesznek gazdaságosabbak, mint a leköszönő V8-as változat, anélkül, hogy a menetteljesítményen csorba esne.

A súlycsökkentés érdekében nem csak a motorok lesznek kisebbek, Dick elmondta: az Audi célja, hogy az autók tömegét a közeljövőben 30 százalékkal csökkentse. Hogy elérjék a kitűzött célt, az Audinál több alumíniumból és magnéziumból készült alkatrészt használnak majd fel autóikban. Az új S5-ösből már létezik prototípus, melyet tesztelnek, az autó tömege állítólag 400 kilóval kevesebb, mint az aktuálisé. Sajnos 2014-ig kell még várnunk, hogy mi is láthassuk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.