A VW szerint a villanyautó nem piacképes
A német gyártó amerikai részlegének igazgatója szerint még legalább 35 év kell az elektromos autók elterjedéséhez.
Stefan Jacoby szerint napjaink villanyautó-fejlesztési láza rövid távon nem eredményezhet használható járműveket: sem a megfelelő kiszolgálórendszerek, sem a tömeggyártást elősegítő technológiák nem adottak az elektromos járművek tömeges elterjedéséhez. A Volkswagen Group of America igazgatója azt mondja, nincs olyan ország a világon, ahol fel lennének készülve a villanyautók energiaigényének kiszolgálására. "Képzeljék el, mi történnek, ha 50 millióan kapcsolnák az elektromos hálózatra az autójukat, nagyjából egy időben" - mondta Jacoby, majd hozzátette, hogy ha az elektromos rendszert sikerülne is megfelelőképp felkészíteni a megnövekedett terhelésre, akkor sem valószínű hogy sikerül hatékony és biztonságos elektromos autókat építeni a ma megszokott árakon.
Hogy az igazgatónak mennyiben van igaza, azt egyelőre nehéz megítélni. Több cég is ígér konnektorról tölthető, sorozatgyártású személyautókat 2-3 éven belül, de azt eddig senki nem tudta megmondani, hogy ezek mennyibe kerülnek majd. Ugyanígy arról is képtelenség pontos képet alkotni, hogy a hétköznapi használatban mennyire lesznek használhatóak mondjuk a Renault elektromos kisautói, vagy éppen a benzinmotorral is felszerelt konnektoros hibridek.
Jacoby szavait azonban érdemes némi kritikával fogadni, hiszen a Volkswagen elsősorban a dízelmotoros autók térhódításában volna érdekelt. Ezzel szemben úgy néz ki, az Egyesült Államok kormányzata egyelőre csak a hibrid és elektromos járművek fejlesztését szeretné támogatni, ami hátrányos helyzetbe hozná a VW-t amerikai és japán riválisaival szemben. Érthető tehát, ha a cég helyi képviselete némi negatív reklámot próbál csinálni a konkurencia fejlesztéseinek. Erre utal az is, hogy Jacoby a belsőégésű motorok fejlesztését tartja az egyetlen, rövid távon versenyképes lehetőségnek, és azt hangoztatta, hogy 2020-ra a személyautók fogyasztását 3,3 l/100 km alá lehetne szorítani.
A szkeptikus hozzáállás persze nem jelenti azt, hogy a VW ne dolgozna saját konnektoros hibridjén, amelynek aligha kell 35 év, hogy éretté váljon a gyártásra.