A VW spanyol márkájának eladásai tovább csökkentek, de a vezetés még reménykedik, és a modellpaletta bővítésére készül.
A Seat 2008-ban már csak 368 ezer autót tudott értékesíteni, szemben az előző évvel, amikor a 431 ezer járművet adtak el. Ez részint nyilván az év végi hitelválság hatása, de úgy néz ki, az új Ibiza sem lendített sokat a márka szekerén, ami az idei évre komoly nehézségeket vetít előre, bár az új Exeo modellek fogadtatása még nem befolyásolhatta a tavalyi eladási számokat. A visszaesés a pénzügyi eredményeken is látszik, bár a korábbi karcsúsításoknak köszönhetően a cég még mindig 44 millió eurós nyereséget produkált 2008-ban. Ez ugyan 75%-os visszaesés 2007-hez képest, de legalább nem negatív szám, ami manapság már önmagában is örömhírnek számít.
A gyártó célja persze az újbóli növekedés, ezért folytatják a kínálat bővítését, ha nem is túl nagy lépésekben. Most például bejelentették, hogy már fejlesztik az Ibiza harmadik karosszéria-változatát. Az ST jelzésű kombi 2010-ben kerül piacra, a Peugeot 207-es és a Renault Clio legtágasabb kiviteleinek ellenfeleként.
A spanyol márka emellett a cégcsoporton belül is igyekszik kedvezőbb pozícióba kerülni. Úgy hallani, az Audi következő szabadidő-autójának, a Q3-asnak a gyártásáért is folyik a harc a Volkswagen csoport részlegei között. Ha a Seathoz költöztetik a típus gyártósorait, akkor nem kell elbocsátaniuk újabb munkásokat a Martoellben működő üzemből, viszont ha nem, akkor több ezer munkahely válhat feleslegessé a cégnél.