Túl drága a VW új kisautó-platformja?

2009.03.20. 12:52

Lehet, hogy nem készül olcsóbb Seat és Skoda változat a Volkswagen városi miniautójából, mivel a gyártása túl sokba kerülhet.

Az Up! tanulmány szériagyártású változatáról már korábban kiderült, hogy orrmotoros lesz az alacsonyabb költségek érdekében, de a legújabb hírek szerint így is túl keveset spóroltak a mérnökök. A problémát állítólag az jelenti, hogy a fejlesztésnél elsősorban a Volkswagen modellel kapcsolatos igényeket veszik figyelembe, viszont így túl sok, viszonylag igényes, de drágán gyártható részlet marad a tervekben. Ez pedig később, a Skoda és a Seat változatok fejlesztésénél okoz gondot, hiszen ez a két márka alacsonyabb árakkal dolgozik.

Egy Skoda Európában átlagosan 1250 euróval kerül kevesebbe, mint az azonos kategóriájú és felszereltségű Volkswagen modell, és azonos műszaki alapok mellett a különbség nagyrészt a profit rovására megy. Egy nevét elhallgató VW munkatárs szerint a Volkswagen alkatrész-választásai majdnem minden esetben túl drágák a cégcsoport többi tömegmárkája számára. Egyebek közt ennek köszönhető például, hogy a Skoda Yetit nem a Volkswagen Tiguan padlólemezére építették, ahogy logikusnak tűnt volna, inkább az Octavia padlólemezét alakították át a számára.

Így ha mégis készül Skoda vagy Seat kivitel a Lupo szellemi utódjának alapjaira, akkor valószínűleg több alkatrészt is egyszerűbbekre kell majd cserélni, ami akár több évnyi késést is jelenthet az olcsóbb változatok számára.