A Shanghai Motor Show-n mutatkozik be a Dongfeng Motors új modellje, egy igazi feldíszített múmia.
A Fengshen az Európában gyakorlatilag elfeledett Citroën ZX alapjaira épül, de erre a látvány alapján nemigen jönnénk rá. Egyedül a megszokottnál szögletesebb tető és a manapság megszokottnál kisebb tengelytáv hat furán, de ezt is betudtuk volna annak, hogy a kínai formatervezők nem állnak a helyzet magaslatán. Az új karosszérialemezeken látszik az igyekezet: az újabb Skodákéra emlékeztető fényszórók és az aktuális divatnak megfelelő hatalmas hűtőrács korszerű hatást kelt, ha nem is különösebben eredeti. Az az érzésünk, nem került volna sokkal több erőfeszítésbe egy valóban korszerű modell kialakítása, de a Dongfeng stratégiája is érthető. A ZX-et régóta gyártják, így a Fengshen gyártásához nem kell teljesen új gyártósorokat tervezni, ami végső soron a gyártási költségek és az árak alacsonyan tartását szolgálja.
A 4,5 méter hosszú kompakt szedán, amelyet 1,6 literes, 105 lóerős négyhengeres benzinmotor hajt, elavult alapjai ellenére könnyen slágermodell lehet Kínában, hiszen családi autónak tökéletesen megfelel, és alighanem olyan olcsó lesz, mint a hasonló műszaki színvonalú helyi konkurencia.