Több mint egy évvel a bemutató után végre megkezdik a Tata Nano árusítását Indiában. A típus valamivel drágább lett ugyan, mint ígérték, de nagyjából 130 ezer rúpiás, azaz átszámítva kb. 580 ezer forintos indulóárával így is messze a legolcsóbb személyautó a világon.
A gyártás beindításának késése a Nanót előállító üzem felépítése körüli politikai csatározásoknak köszönhető: az eredeti helyszínen, Singur tartományban a lakosság tiltakozása miatt fel kellett függeszteni az építkezést, és egy másik helyszínen újrakezdeni azt. Valószínűleg ennek köszönhető az is, hogy a típusból egyelőre nem gyártanak többet havi 800-1000 példánynál, és jövő ilyenkorra is csupán 70 ezer autó készülhet el a Tata tervei szerint, azaz az első években hosszú várólista kialakulására lehet számítani. Ugyanakkor valószínű, hogy a Nano megrendelőinek a vételár minimum felét előre ki kell fizetniük, ami tovább csillapíthatja a lelkesedést a szuperolcsó modell iránt.
Az alig 3,1 méteres, négyszemélyes apróság kapcsán az indiai sajtó most azt a kérdést feszegeti, hogy a végső, szériagyártású példányok vajon mennyire lesznek használható minőségűek. A típus egyszerű, de elvileg meglehetősen korszerű és takarékos: a gyári adatok szerint 623 köbcentis, kéthengeres motorja teljesíti az Euro 4 környezetvédelmi szabvány előírásait, és átlagosan 4,3 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, de egyes elemzők szerint az alacsony ár miatt könnyen előfordulhat, hogy az elvárhatónál gyengébb lesz a Nano összeszerelési minősége, így ezek a paraméterek sem teljesülnek majd maradéktalanul.
A Nano exportját 2012-ben tervezi beindítani a Tata, de az Európába szánt változat - amelyet néhány hete már megmutattak a nagyközönségnek Genfben - erősebb motorral, masszívabb karosszériával és gazdagabb felszereltséggel készül majd, az ára pedig durván a háromszorosa lesz az indiai változaténak.