Hibrid helyett dízelt fejleszt a Mazda

2009.03.27. 11:29

Régebben elsősorban a német autógyárak hangoztatták, hogy nincs szükség hibrid modellekre, de most kiderült, hogy a Mazdánál is hasonlóan gondolkodnak.

A németek időközben megtértek - már a BMW, a Mercedes és a Volkswagen is fejleszt elektromos segédhajtású modelleket - ám a japán gyártó fejlesztési részlegének vezetője szerint rövid távon ígéretesebb ötlet a dízelmotorok továbbfejlesztése, és az autók tömegének csökkentése. Seita Kanai szerint a jelenlegieknél tisztább és takarékosabb dízelmotorok jóval olcsóbban előállíthatók, könnyebben javíthatók és megbízhatóbbak, mint a hibrid hajtásláncok, míg a végeredmény szinte azonos. A szakember elárulta, hogy 2011-ben gyártásba kerül a Mazdánál egy olyan dízelmotor, amely ugyanannyit fogyaszt majd, mint egy 660 köbcentis benzinmotor, és a legújabb kipufogógáz-tisztító eljárásoknak köszönhetően semmivel sem környezetszennyezőbb, mint egy hibrid.

A Mazda sokáig a Fordtól szerezte be a dízelmotorokat saját modelljeihez, de néhány éve már hozzáfogtak a házon belüli fejlesztéshez. Az első kézzel fogható eredmény a Mazda6-osban bemutatott 2,2 literes négyhengeres, de ez csak az első az új Mazda dízelmotorok sorában: a tervek szerint a következő évtized első felében több új turbódízel motort is bemutat a gyártó.

Eddig a dízelmotorok elsősorban Európában hódítottak, Észak-Amerikában azonban a szigorú nitrogén-oxid-kibocsátási határértékek miatt inkább a hibrid hajtás terjedt el. A Mazda azonban abban bízik - több európai autógyártóhoz hasonlóan - hogy tiszta dízelmotorjaival az egész világon sikeres lehet, még az Egyesült Államokban is.