Gyári képeken az új Opel Astra

2009.04.09. 10:37

A hivatalos bemutató ugyan csak szeptemberben lesz, de a gyáriak már nem csinálnak titkot belőle, hogy milyen lesz a következő Astra generáció.

Az új kompakt modell nyomokban sem emlékeztet az aktuális Astrára, inkább az Insignia stílusjegyeit fedezhetjük fel rajta, de azokat is csak nyomokban. Itt is felbukkan például az ajtók alján az egyik végén felfelé ívelő borda, csakhogy fordítva: az Astrán a hátsó vége kunkorodik fel, míg az Insignián az első. Az autó orra is teljesen más arányú, mint a nagy testvéré: a fényszórók tagoltabb, érdekesebb formájúak, a hűtőrács viszont visszafogottabb. Az összhatást nézve az az érzésünk, hogy az új Astra nem különösebben erős egyéniség, túl sok részletében emlékeztet más gyártók modelljeire: egyes részleteiben a Mazda3-asra emlékeztet, másutt a Renault Mégane, vagy a Volkswagen valamelyik modellje köszön vissza. A hasonlóságok ugyanakkor nem szembetűnőek, és az Astra formás, jó arányú és az aktuális divatnak messzemenőkig megfelelő darabnak tűnik - alighanem könnyű lesz széles tömegekkel megkedveltetni.

A régi és az új generáció közti hasonlóság hiánya legalább részben az eltérő műszaki alapoknak köszönhető: az ősszel érkező modell már a General Motors Delta platformjára épül, amely szélesebb, és hosszabb, mint közvetlen elődje. Bár a pontos adatokat még nem ismerjük, hosszában legalább tíz centivel lesz terjedelmesebb az Astra. A motorválaszték állítólag két új négyhengerest tartalmaz majd: egy 1,4 literes turbómotort 120-140 lóerővel, és az 1,7 literes Opel dízel alaposan átdolgozott, tisztább, erősebb és kultúráltabb, 110 lóerő körüli teljesítményű változatát.

A képek nagy részén az ötajtós változat látható, de az egyik vázlaton felbukkan a kombi és a háromajtós kupé is, amelyek várhatóan később - vagy az év végén, vagy a jövő év elején - mutatkozhatnak be. Az ötajtós Astra premierjét az idei Frankfurti Autószalonon tartják, és a bemutató után nem sokkal a forgalmazás is megindul, bár az az érzésünk, az Opelnél mindent megtesznek annak érdekében, hogy az Astra addig is a figyelem középpontjában maradjon, így szeptemberig még számos részletre fény derülhet a típussal kapcsolatban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.