A BMW legkisebb terepjárója új, minden eddiginél gyengébb és takarékosabb alapmotort kap.
Az xDrive18d-be - ahogy az a típusjelzésből is sejthető - a 118d-ből és a 318d-ből ismert, visszafogott teljesítményű kétliteres dízelmotor kerül. A négyhengeres 143 lóereje nem tűnik soknak a magas karosszériához és a viszonylag nagy ellenállású összkerék-hajtású erőátvitelhez képest, de az 1750-es percenkénti fordulatszámon jelentkező 350 Nm-es csúcsnyomaték bőven elég az X3-as kényelmes mozgatásához. Az autó 10,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és legfeljebb 195 km/h-val képes haladni. Az új változat persze nem a száguldásról, inkább a takarékos haladásról szól: a gyári adat szerint az átlagfogyasztása csupán 6,2 liter 100 kilométeren, így egy tankkal nagyjából 700 kilométert tehet meg, az átlagos szén-dioxid-kibocsátása pedig 165 g/km. A fogyasztáscsökkentési törekvések az autó külsején is jól láthatók: az első lökhárítón például a légbeömlők egy részét egyszerűen nem vágják ki, ezzel is csökkentve a karosszéria légellenállását.
Az új típusváltozatot még április folyamán bevezetik Európában, más piacokon viszont aligha lesz kapható.