Chrysler V6-os kerülhet az Alfa Romeo csúcsmodelljeibe

2009.04.13. 09:33

Elsősorban a Chrysler számít a Fiat műszaki segítségére, de az olaszok számára is érdekes lehet az amerikai cég néhány műszaki megoldása.

Az egyik ilyen a vadonatúj Pentastar V6-os, amelyet a napokban mutattak be New Yorkban. A 3,6 literes hathengerest a Chrysler több milliárd dollárért fejlesztette ki az elmúlt években, hogy hét különböző motort váltson le a következő egy-két év során. A fejlesztés célja egy olcsón gyártható, könnyen módosítható, ugyanakkor korszerű hathengeres kifejlesztése volt: a Pentastar motor négy vezérműtengelyes, 24, szelepes konstrukció, ám a tervezés során annyi műanyagot alkalmaztak, amennyit csak lehetett, így az előállítási költsége vetekszik egy régimódi, nyomórudas hathengeresével. Az alapváltozatból hiányoznak a ma népszerű hatékonyság-növelő trükkök, de állítólag különösebb erőfeszítés nélkül alakítható ki belőle közvetlen befecskendezéses, hengersor-lekapcsolásos, vagy feltöltött kivitel, és már most is alkalmas alkohollal való üzemeltetésre.

A Fiat számára igen vonzó lehet az új tervezésű V6-os, hiszen leválthatná General Motorstól vásárolt motorokat, amelyekkel jelenleg az Alfa Romeo csúcsmodelljeiben találkozhatunk, méghozzá a nagy sorozatú gyártás miatt kifejezetten olcsón. Ezzel legalább részben ellentételezhetnék a Chryslernek szállított 1,4 és 1,8 literes, turbófeltöltős benzinmotorok átadását, amelyeket az amerikai gyártó kisebb modelljeibe szeretnének beépíteni a közeljövőben.