Állítólag vagy 9%-kal sikerült csökkenteni az Elise és Exige változatok fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását, pusztán az autók súlyának csökkentésével és a motorelektronika áthangolásával.
A Lotus könnyű, alumínium-vázas sportautói eddig is a legtakarékosabb sportkocsik közé tartoztak, de eddig nem volt szempont a fogyasztás csökkentése. Most azonban a brit sportkocsigyártó is változtatott a tervezési filozófiáján. "Biztosítani szeretnénk, hogy a termékeink környezetkímélő alternatívát kínáljanak a vásárlóknak a sportkocsi-piacon" - mondta Mike Kimberley, a Lotus csoport vezérigazgatója. A módosítások nyomán a legolcsóbb Elise változat, a 136 lóerős S fogyasztása például 8,3-ról 7,6 literre csökkent 100 kilométeren, így a szén-dioxid-kibocsátását 179 g/km-re esett vissza. Ennek ellenére továbbra is 6,1 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet. A csúcsmodell, a 220 lóerős, kompresszoros Elise SC szintén hasonló változtatásokon esett át: 9,1 helyett már 8,5 liter benzinnel is megtehet 100 kilométert szabvány vegyes ciklusban, de ugyanúgy képes 4,6 másodperc alatt elérni a 100 km/h-s sebességet, mint eddig, és csupán 199 g/km-nyi szén-dioxidot ereszt a levegőbe.
Az összes Lotust érintik az átalakítások, és mindnél hasonló fogyasztáscsökkenést értek el a brit tervezők, méghozzá úgy, hogy egyik típus sem lett drágább, és a jövőben már csak ezeket a kisebb fogyasztású változatokat készíti a Hethelben működő üzem.