Az Ibiza második legerősebb, de még mindig sportos változatát májusban leplezi le a Seat, de már most kiderült a legtöbb lényeges részlet.
A spanyol gyártó, ahogy a korábban bemutatott Cuprában, az FR-ben is a Volkswagen 1,4 literes, turbós és mechanikus kompresszoros TSI motorját használja, igaz, valamivel visszafogottabb formában. A teljesítménye ezúttal 150 lóerő lesz, ami manapság ugyan egyre kevésbé tűnik soknak, de egy kiadós ökörködésre egy jó kanyargós országúton még mindig bőségesen elég lehet, és ugya muszáj volt jóval 180 ló alá menni, különben ki venné a jóval drágább Cuprát.
Az erős motor persze csak egy az élményautózás kellékei közül, de van itt más is: a kormány mögötti fülekkel kezelhető, hétsebességes DSG váltó, sportfutómű 17-es felnikkel, nagyméretű első féktárcsák, és az XDS jelzésű szerkentyű, az önzáró differenciálmű olcsó, de pazarló alternatívája. A Golf GTI-ből már ismert szerkentyű érzékeli, ha az egyik hajtott kerék kipörög, és megfékezi azt. Az eredmény ugyanaz, csak a gyáriak által kispórolt alkatrészek árát a vásárló fizeti, gyakran cserélt fékbetétek és féktárcsák formájában. Az FR-be viszont tökéletes, mivel a motorja nem veszélyesen erős, és amúgy is inkább hétköznapi autónak szánják némi ökörködési potenciállal, nem pedig versenypályák nyílt napjaira járó félprofiknak, így az XDS-re ritkán lesz szükség.
Rendeltetésének megfelelően az FR optikai tuningot is keveset kapott: a nagy felnik mellett csak a szokásosnál épp csak agresszívabb lökhárítók, a dupla kupufogóvég, egy apró tetőspoiler és néhány FR felirat jelzi az autó identitását a külvilág felé. Belül is hasonló a helyzet, a polgári környezetből csak a szokásosnál magasabb peremű ülések, a bőrbevonatú kormánykerék, és néhány zongorafekete betét lóg ki egy kissé, épp csak a hangulat kedvéért.
A hivatalos bemutatót a Barcelonai Autószalonon tartják, május elején, több más, sportos újdonság mellett: ott lesz például a megújított Leon Cupra, és az Opel Insignia OPC-ről is Spanyolországban rántják le a leplet.