A középső Skoda különleges változatai is megkapták az új orr-kialakítást, és másutt is megváltoztak egyes részletek, de mindez nem változtatott sokat a lényegen.
Aki abban reménykedett volna, hogy az Octavia RS követi a VW Golfot, és erősebb turbómotort kap, annak most csalódnia kell: a Skodánál továbbra is 200 lóerő a csúcs, eggyel sem több, és a dízelmotoros RS is marad 170 lovas, akárcsak eddig. Nem mintha ennyi nem volna bőven elegendő, ráadásul állítólag sikerült faragni valamit a légellenállásból, és a típus súlyából is faragtak valamicskét - a benzines 15, a dízel 20 kilóval lett könnyebb -, így alighanem valamivel jobban is megy majd a felújított RS, ha nem is lesz jelentős a változás. Állítólag a futómű hangolásán is változtattak valamit, és néhány kezelőszerv is megváltozik az autóban, de összességében még mindig a hátrahúzott arcbőr a legnagyobb differencia a régebbi RS-ekhez képest.
Hasonlóan összegezhető a megemelt Octavia Scout megújítása is, bár itt a motorválaszték is átalakul. A régebbi, kétliteres, 150 lóerős benzines szívómotort 1,8 literes, 160 lóerős turbómotor váltja, ugyanakkor a 140 lóerős, szintén kétliteres dízel egyelőre marad a kínálat része. Itt még a lökhárítókhoz és a felnikhez sem nyúltak érdemben - vagy ha van is különbség, nem igazán látható - csak a lámpák és a hűtőrács cserélődött ki az autó elején.
Ezzel ismét egységes az Octavia sorozat arculata, és nem is várhatóak már nagyobb módosítások az öt éves típuson, amely legfeljebb még két-három évig maradhat a piacon.