Nem csak ügyetlen másolatokat és amatőr tanulmányokat láthat a kínai gyártóktól a Sanghaji Autószalon közönsége: akad néhány modell, amely a formája alapján bárhol a világon elismerésre számíthatna. Ilyen a Shanghai Automotive Roewe N1 tanulmánya is, egy formás kompakt szedán, amelyet állítólag sorozatgyártmánnyá fejlesztenek a közeli jövőben.
A kínaiak egyszerű, letisztult, mégis feltűnően dinamikus formát készítettek, amely ugyan nem kirívóan jellegzetes, vagy eredeti, de kétségtelenül vonzó jelenség. A hűtőrács halványan a Hondákéra hasonlít, az első lámpák a VW egyes modelljeiről lehetnek ismerősek, hátul pedig mintha valamelyik Lexus köszönne vissza, de még sincs az az érzésünk, hogy másolat lenne az N1-es, inkább látszik divatkövetőnek.
Bár a pontos adatait egyelőre nem ismerjük, annyi így is látszik, hogy az autót a Roewe 550/MG6 széria alá pozicionálták, valahová a kisautók és a kompaktok közti határmezsgyére. Ha igazak a pletykák, a szériaváltozat is megjelenhet egy éven belül, Roewe 350 illetve MG4 néven, igaz, nyilván eltüntetik róla a feleslegesen komplikált fényszórókat, és a többi, gyártáshoz túl drága alkatrészt.
Az N1 egyébként már nem egy régi MG-Rover platformra épül, hanem egy önálló fejlesztésű, korszerű padlólemezre, amellyel az összes európai és amerikai törésteszten jó eredményt érhet el a típus. Állítólag csak a motorválasztással vannak gondok: a Shanghai Automotive ugyan megkapta az MG-Rover 1,1, 1,4 és 1,6 literes motorjainak gyártósorait és gyártási jogait, de ezek a motorok továbbfejlesztésre szorulnának, ha teljesíteni akarnák velük az újabb európai és amerikai környezetvédelmi normákat. Így elképzelhető, hogy a kínaiak inkább az egyszerűbb utat választják, és valamelyik nemzetközi partnerüktől, a Volkswagentől vagy a General Motorstól szerzik be a motorokat az exportra szánt autók számára.