A Seat kisautója is megkapja a VW csoport új fejlesztésű, 1,6 literes dízelmotorjának egy változatát.
A régi, 1,9 literes PD-TDI motor gyengébbik változatának helyére érkezik az új dízelmotor a nyár folyamán. A teljesítménye azonos az elődjéével, kerek 90 lóerő, de az adatok alapján úgy néz ki, jobb a karaktere. A régi motor 210 Nm-es csúcsnyomatékot adott le 1800-as percenkénti fordulatszám mellett, az új négyhengeres csúcsnyomatéka viszont 230 Nm, és a csúcsérték 1500-as és 2500-as fordulatszám között folyamatosan elérhető. Ráadásul jóval takarékosabb is, 5 helyett megelégszik 4,2 liter gázolajjal 100 kilométeren, szabványos vegyes ciklusban mérve. Az Ibiza 1.6 TDI CR szén-dioxid-kibocsátása a fogyasztásával arányosan szintén igen alacsony, 109 gramm kilométerenként.
Az Ibiza két másik dízelmotorja, az 1,4 literes, 80 lóerős háromhengeres, és a régi 1,9 literes 105 lóerős változata egyelőre megmarad, bár ez utóbbit később szintén leválthatja egy korszerűbb, közös nyomócsöves dízel.