Úgy néz ki, mindkét nagyvállalat komolyan gondolja, hogy átvenné az Opel részvényeinek többségét.
A kanadai Magna terveit egyelőre csak nagy vonalakban ismerjük. A cég állítólag mintegy ötmilliárd eurót fektetne az Opelbe, és ezért saját maga mintegy 20%-nyi, más, a Magnával kapcsolatban álló cégek további 30%-nyi részvényt szeretnének megszerezni - legalábbis ezt álltja Rajna-Pfalz tartomány miniszterelnöke. A német sajtó szerint a háttérben a GAZ és a brit LDV orosz tulajdonosa, Oleg Deripaszka áll, bár ezt a milliárdos egyelőre tagadja. A Magna számára önmagában is jó üzlet volna az Opel megszerzése, hiszen a válság elmúltával jelentős hasznot remélhet a cégtől, és alkatrész-beszállítóként is érdeke, hogy egy ilyen hatalmas megrendelő talpon maradjon. A GAZ és az LDV azonban még többet nyerhet az üzleten, hiszen így hozzáférhet az Opel fejlesztési potenciáljához és technológiájához.
A másik lehetséges vásárló a Fiat, amelyről korábban sokan úgy vélték, bezárná az Opel német üzemeinek egy részét. Az olaszok azonban azt mondják, eszük ágában sincs ilyen lépéseket tenni, sőt, szívesen beindítanák a Fiat Grande Punto gyártását az Opel eisenachi üzemében, ott, ahol jelenleg a Corsa kisautók készülnek. Erre meg is volna a lehetőség, hiszen a Grande Punto és a Corsa azonos alapokra épül, azaz elvben készülhetnének ugyanazokon a gyártósorokon. A Fiat érdeklődése is érthető, hiszen a közös típusfejlesztés mindkét gyártónak jelentős megtakarítást hozhatna. A kisautók esetében a Fiat segíthetné az Opelt, míg a nagyobb modellek kialakításában az olaszok támaszkodhatnának a németek tapasztalataira. Ráadásul egy esetleges egyesüléssel a Fiat Európa legnagyobb autógyártói közt találná magát, és ezzel jócskán megnőnének az esélyei a hosszú távú túlélésre.
A jelenlegi tulajdonos, a General Motors persze nem szállna ki teljesen a cégből - már csak azért sem, mert egyes amerikai típusainak fejlesztése is itt folyik - de úgy néz ki, legfeljebb a részvények 40-45%-át tartaná meg az amerikai gyártó. A többit átengedné az új befektetőnek, cserébe azért, hogy az leveszi a válláról az Opel fenntartásával kapcsolatos költségeket.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!