Egy hibrid hajtású Ford Fusion döntötte meg a tankolás nélküli autózás távolsági világrekordját a szériamodellek kategóriájában.
A Ford az ismert Nascar-versenyzőt, Carl Edwardst bízta meg azzal, hogy a cég takarékos modelljével minél hosszabb utat tegyen meg egy huzamban. A cél az volt, hogy legalább 1000 mérföldet, azaz kb. 1600 kilométert utazhasson a Ford Fusion hibrid tankolás nélkül. Végül alaposan sikerült túlszárnyalni az eredeti célkitűzést: egész pontosan 2326 kilométer után fogyott el a tankból az üzemanyag. Az autó egyébként a festését leszámítva tökéletesen megegyezett a kereskedésekben kapható hibrid Fusion-ökkel, és az Amerikában általában használt 87 oktános benzint töltötték a tankba. Nagyrészt Edwards vezetési tudásának köszönhetően a fogyasztása meg sem közelítette az 5,7 l/100 km-es gyári értéket. A 69 órás út során átlagosan 2,89 liter benzin fogyott el 100 kilométerenként, olyan trükkök révén, mint a nagy gyorsítások és fékezések elkerülése, illetve a helyes időzítés kereszteződéseknél és közlekedési lámpáknál: a sofőr minden esetben arra törekedett, hogy ne kelljen megállnia.
Bár a Virginiától Washingtonig tartó út elsődleges célja az volt, hogy demonstrálja, milyen takarékos autó a Fusion hibrid, végeredményben inkább azt sikerült igazolni, amit már régóta tudunk: a takarékos autózás kulcsa a megfelelő vezetési stílus. Míg egy-egy műszaki újítás sokszor csak néhány tized liternyi javulást hoz az átlagfogyasztásban, addig ügyes pedálhasználattal, előrelátó és türelmes közlekedéssel teljes litereket lehet spórolni, szinte bármilyen autó fogyasztásából.