Meglepő módon mindenféle álcázás nélkül sikerült elcsípni a BMW fejlesztés alatt álló kompakt szabadidő-autóját, pedig a bemutatóra az ősz előtt nemigen kerül sor.
Aki meglepetést várt, annak csalódnia kell: bár a kép nem túl éles, annyi egyértelműen kiderül róla, hogy a BMW tervezői megtartották az X1 Concept alapformáját, legfeljebb a részleteken módosítottak egy keveset. A méretek sem változtak jelentősen: a szériaváltozat hossza is 4,45 méter körül lesz, azaz helykínálatban és használati rétékben meglehetősen közel esik majd az X3-ashoz, legalábbis amíg a nagyobbik modellt le nem cserélik. Így a különbség eleinte inkább a motorválasztékban és a felszereltségben, meg persze az árban jelentkezik majd.
Az eddig kiszivárgott információk szerint az X1-es a jelenlegi 3-as sorozat (E90) alapjaira épül, készül belőle hátsó- és összkerék-hajtású kivitel is, és úgy tudjuk, a motorválaszték nagy részben négyhengeresekből áll majd, csak a legerősebb kivitelek kapnak hathengeres motorokat. A bemutatót várhatóan az őszi Frankfurti Autószalonon tartják, de a BMW valószínűleg a forgalmazást is megkezdi még a tél beállta előtt.