PPI Razor GTR: Audi R8 továbbfejlesztve

2009.05.05. 07:49

A német tuningcég erősebb, könnyebb és aerodinamikai szempontból hatékonyabb autót faragott az R8 tízhengeres változatából .

A Razor GTR durván egy évi fejlesztőmunka eredménye: versenypályán, közúton és szélcsatornában tesztelték az R8 V10-est, hogy megtalálják azokat a pontokat, ahol tökéletesíthetik az eredeti koncepciót. Az 5,2 literes motor teljesítményét 580 lóerőre, csúcsnyomatékát 600 Nm-re növelték, miközben az autó 1580 kilogrammos tömegét 250 kilóval csökkentették. A karosszéria kiszélesítésével nagyobb nyomtávú futómű kerülhetett az R8-az alá, az autóra ható leszorítóerőt pedig nagyobb diffúzor, és egy állítható hátsó légterelő révén növelték meg. A PPI tuningcsomagját hatdugattyús fékek, elöl 380, hátul 356 mm-es féktárcsák, hatalmas, 19 illetve 20 hüvelykes felnik és elöl 255, hátul pedig 325 mm széles Michelin Pilot 2 gumiabroncsok teszik teljessé.

A végeredmény jobban emlékeztet egy versenyautóra, mint utcai sportkocsira: spártai felszereltség és kőkemény futómű jellemzi, ugyanakkor elképesztően gyors. A 100 km/h-s sebességet akár 3,7 másodperc alatt is elérheti, a végsebessége pedig 332 km/h. A lényeg azonban nem is ez, hanem a brutális kanyarstabilitás, és lassítási képesség: a PPI átalakításaival az R8-as minden puhánysága, a kényelem kedvéért kötött kompromisszuma a múlté.