Az idén lesz nyolc éves a Citroën kisautója, így a modellváltás lassan elkerülhetetlenné válik. Fel is bukkantak az első pletykák a teljes titokban fejlesztett második generációval kapcsolatban, és úgy tudjuk, a típus még az idén be is mutatkozhat.
Az új modellel kapcsolatban egy dolog biztos: a PSA konszern szigorúan tartja magát egységes platform-stratégiájához, így az új Citroën modell csak a Peugeot 207-es padlólemezére épülhet. Ez pedig méretnövekedést jelent: az új ötajtós hossza biztosan 4 méter körül lesz, a tengelytávja pedig legalább 8 centivel nyúlik meg, azaz a C3 is elkezdi kinőni a kisautók skatulyáját, akár a többi konkurens. Német lapértesülések szerint a nehezebb autóba erősebb, kb. 75 lóerős alapmotor kerül - alighanem valamelyik, már ismert négyhengeres PSA motor egy új változata - de ezt átmeneti megoldásnak szánják, két éven belül ugyanis elkészül az új, háromhengeres, egyliteres motor, amelyet turbófeltöltővel is gyártanak majd. Ennek többféle változata is lesz, becslések szerint 70 és 100 lóerő körüli teljesítményű változatok várhatók. Úgy néz ki, a Peugeot lassan kifuttatja 1,4 literes, 70 lóerős dízelmotorját, helyette várhatóan az 1,6 literes 75, 90 és 110 lóerős kivitelei kerülhetnek az új C3-asba is.
Úgy néz ki, a C3-as rokonsága alaposan megfogyatkozik: a C2-es sorsa az olcsóbb és egyszerűbb C1-es mellett legalábbis bizonytalan, a sikertelen Pluriel pedig biztosan nem éli túl a generációváltást. A levehető tetejű háromajtós szerepét valószínűleg a sportos DS3-as veszi át, amellyel a Mini babérjaira tör a Citroën. A C3-as következő generációjának bemutatóját valószínűleg az őszi Frankfurti Autószalonon tartják.