A válság és a zuhanó eladások hatását a német gyártó is megérezte: 2009 első negyedévét 55 millió eurós veszteséggel zárta.
Egyelőre nincs nagy baj a BMW-nél, hiszen az utóbbi években nagyságrendekkel nagyobb pozitív eredménnyel működött - tavaly például még 827 millió euró üzemi nyereséggel zárult az első negyedév - így bőséges tartalékai vannak. Ráadásul 55 millió euró egy ekkora gyártó esetében csupán aprópénznek számít, ennek az összegnek a sokszorosát költik például csak autósportra. Ugyanakkor felfogható egyfajta figyelmeztetésnek: hiába volt az elmúlt évtized egyik legsikeresebb autóipari szereplője, a BMW is rászorulhat, hogy összehúzza a nadárgszíjat, hiszen az eladásai az év első három hónapjában 21,2%-kal estek vissza a tavalyi szinthez képest. A legrosszabbul a Mini járt, 58 ezer helyett csupán 43 ezer autót vett fel a piac, azaz durván a negyedével csökkent a kereslet az autói iránt. BMW-ből 293 ezer helyett 233 ezer kelt el, 20,5%-kal kevesebb, mint tavaly. Egyedül a Rolls-Royce maradt viszonylag stabil: 183 helyett 174 autót értékesített, ami 4,9%-os visszaesésnek felel meg.
A német gyártó vezetése nem is számít rá, hogy a piaci viszonyok 2010 előtt javulhatnak, de egyelőre nem beszélnek komoly átszervezésekről, ami érthető is. A cég tartalékai ilyen mértékű deficit mellett akár évtizedekre is elegendőek, így egyelőre jobban megéri lenyelni a veszteséget, és várni a jobb időket, mint rövid távon költséges átszervezésbe fogni, ami csak évek múltán hoz kézzel fogható eredményt.