Egy német szaklap szerint az Opel vezetése a Daciához hasonló olcsó márka megalapítását fontolgatja, és a Wartburg márkanevet használnák erre a célra.
Egyelőre inkább tűnik szenzációhajhász hírlapi kacsának, mint valós tervnek, de nem teljesen elképzelhetetlen a Wartburg márka feltámasztása. Most, hogy Németoszágban a roncsprémium miatt nagyobb a kereslet az olcsó autók iránt, mint korábban bármikor, ugyanakkor az Opel számára épp az Eisenachban, az egykori Wartburg gyár helyén működő üzem életben tartása okozza a legnagyobb problémát, egy alacsony árfekvésű, és ismerős nevű kiskocsival két legyet is üthetnének egy csapásra. Egyrészt piacot nyerhetne az Opel, másrészt kitölthetné jelenlegi kapacitás-feleslegét, és több mint 2000 munkahelyet menthetne meg.
A pletykák szerint a brazil Chevrolet egyik típusát vennék át, amely a régebbi Corsa alapjaira épül, és akár 7000 euró körüli áron kínálva is nyereséggel lehet előállítani. Dacia mintára készülhetne az autóból ötajtós csapott hátú és négyajtós szedán kivitel is. Az ötlet kiagyalói nyilván arra számítanak, hogy az ismerősen csengő Wartburg márkanév könnyen eladhatóvá tenné a típust az ország keleti részén, illetve Közép-Európában. Ez utóbbi elképzelés akár működhetne is, hiszen a Daciával ellentétben a Wartburg igénytelen és elavult, de viszonylag tartós és megbízható autó hírében állt a rendszerváltás előtti Kelet- és Közép-Európában, legalábbis az akkortájt kapható többi KGST-típushoz viszonyítva.
Ennek ellenére kicsi rá az esély, hogy az ötletből valóság legyen, hiszen az Opel részvénytöbbsége rövidesen új tulajdonoshoz kerül, amely nyilván új terveket hoz majd magával. A Fiat például aligha örülne neki, ha olcsó modelljeinek belső konkurenciát teremtene az Opel.