Bár már most is 28 éves konstrukció, Kínában még legalább három évig gyártásban marad a tágas szedán.
A Santanát az 1980-as évek közepe óta gyártják Kínában, ahol az egyik első korszerű személyautóként nagyban hozzájárult a Volkswagen csoport vezető szerepének kialakításában. És bár azóta sokkal modernebb Volkswagen modellek is kaphatók az országban, a régi tepsi - amely több felújítás után jelenleg Santana 3000 néven készül - olcsósága, tágas belső tere és primitív, könnyen javítható műszaki megoldásai miatt ma is igen népszerű a flottaüzemeltetők, köztük is elsősorban a taxivállalatok körében. Eddig több, mint 3,2 millió példány készült csak Kínában, és Volkswagennél a következő évekre is jelentős forgalmat jósolnak: az idén 86 ezer, jövőre 62 ezer, 2010-ben és 2011-ben 48 ezer, 2012-ben pedig 30 ezer Santanát szeretnének eladni.
Ugyanakkor egyre gyakrabban kritizálják a modellt elégtelen passzív biztonsága miatt, ezért is döntöttek a Volkswagennél a gyártás leállítása mellett. A Santana valószínűleg nem tűnik el utód nélkül: a szintén hosszmotoros Passat Lingyu egy egyszerűsített felszereltségű kivitele veheti át a helyét.