Az autógumik hatékonyságát jellemezné a két betűből és egy számból álló új kód, amely 2012-től kötelezően megjelenne minden, az EU területén forgalmazott abroncs oldalfalán.
A tervezet szerint az egyes gumiabroncs-típusok három jellemzőjét mérnék, és az eredmények alapján adnák ki a hatékonysági kódot. Az első jelzés az abroncs gördülési ellenállását jellemezné: egy, egyelőre ismeretlen referenciajárművön vizsgálva 0,1 liter/100 km-es fogyasztási lépcsőnként osztanák ki a betűket A-tól G-ig, ahol az ABC-ben előrébb álló betű jelentené az alacsonyabb ellenállást és fogyasztást. A második betű - hasonlóan A-tól G-ig - az abroncs fékezési tulajdonságait mutatná vizes aszfalton. Itt 80 km/h-s kezdősebességnél mérnék a referenciajármű féktávolságát, egy-egy betűnyi ugrás 8 méteres féktáv-különbségnek felelne meg. A hatékonysági jelzés harmadik elemét a gördülési zaj decibelben megadott értéke alkotná egy adott sebesség mellett.
Számos részlet persze még tisztázatlan: nem tudni, hogy ki végezné a méréseket, pontosan milyen módszerrel és körülmények között, ahogy az sem világos, hogy csupán tájékoztató célzattal vezetnék-e be a gumiabroncsok ilyen fajta osztályozását. Olyan elképzelésről is hallani, amely szerint a gyengébb minősítésű gumikra nagyobb adót vetnének ki egyes tagállamokban. Francia sajtóhírek szerint a nagyobb gumigyártók - például a Michelin és a Goodyear - támogatják az ötletet, bár ez nem is csoda, hiszen az új minősítő rendszer némi védelmet nyújthat a számukra az olcsó, ám sokszor megkérdőjelezhető minőségű kínai és indiai gyártmányokkal szemben, amelyek mostanság kezdenek teret hódítani az európai piacon is.