Egyelőre csupán a szabadalmi leírásokból ismerjük az Insertable 4x4 rendszert, amely elvben könnyen beilleszthető utólag is bármelyik Ferrari sportkocsi hajtásláncába.
A megoldás hasonló a Peugeot által fejlesztett hibrid hajtáslánchoz, azaz a mechanikusan nem hajtott kerekeket villanymotor forgatja, ha szükséges. A különbség, hogy a Ferrari esetében az első kerekek kapnak elektromos hajtást. A rendszer állítólag kikapcsolható lesz: elsősorban arra szánják, hogy csúszós útfelületen adjon biztosabb tapadást. Ezen kívül alkalmazható városi forgalomban is, ahol a villanymotorok kis sebességnél, rövid távon - például dugóban való araszoláskor - a benzinmotor beindítása nélkül is mozgathatják a sportkocsit. Ezzel a Ferrarik jelentős átlagos szén-dioxid-kibocsátását is vissza lehetne fogni vele, anélkül, hogy csökkenteni kellene a csúcsteljesítményüket.
Egyelőre nem tudni biztosan, hogy a Ferrari mikor, és mely típusokban kívánja bevetni a hibrid hajtásláncot, de úgy néz ki, nincs elvi akadálya, hogy akár a jelenleg gyártott autóik némelyike is megkapja néhány éven belül, mivel a rendszer legtöbb eleme viszonylag kis méretű, és szabadon elhelyezhető a karosszérián belül.