A múlt heti FQ-330 csak a kezdet volt: Nagy-Britanniában bemutatták a csúcsmodellt, az FQ-400-ast.
A brit Mitsubishi képviselet házi tuningprogramjának csúcsmodellje a Lancer Evo X-re épül, de annál jóval többre képes. Kétliteres, négyhengeres turbómotorjából 403 lóerő tör elő 6500-as percenkénti fordulatszámon, a maximális forgatónyomatéka pedig 525 Nm 3500-as fordulaton. Mindezt új turbófeltöltővel, átdolgozott szívó- és kipufogórendszerrel, nagyobb áteresztő képességű befecskendezőfúvókákkal, hatékonyabb töltőlevegő-hűtővel és átprogramozott vezérléssel érték el. Ennek megfelelően az autó dinamikája is sokat javult: 3,8 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és a végsebessége is csak az elektronikus korlátozás miatt maradt 250 km/h.
A megnövelt teljesítmény kordában tartásához persze alaposan át kellett alakítani az autó többi alkatrészét is. A futómű nyomtávját kiszélesítették, Eibach ültetőrugókat és Bilstein lengéscsillapítókat szereltek be, kicserélték a fékrendszer egyes elemeit, és 18 hüvelykes alufleniket szereltek az autóra. A karosszéria sem maradt érintetlen: új lökhárítókat, küszöbspoilereket és hátsó légterelőt készítettek az FQ-400-ashoz, a motorháztetőn pedig nagyméretű légbeömlőt alakítottak ki a töltőlevegő-hűtő számára.
Mindez azért lehet különösen vonzó a brit vásárlók számára, mert a házon belül fejlesztett tuningra ugyanúgy garanciát vállal a márkaképviselet, mintha az FQ-400-as egyenesen a japán gyárból érkezne. Olcsónak persze nem neveznénk - az alapára egy híján ötvenezer font, azaz átszámítva úgy 16 millió forint - de így sincs kétségünk felőle, hogy akad majd elég vásárló.