Eddig a legdrágább sportkocsik kiváltsága volt a kerámiatárcsás fékrendszer, de az olasz fékgyártó óriás most azon dolgozik, hogy lehozza a technológiát fellegekből.
A munkába az SGL Grouppal közösen fogott bele a Brembo, amely szálerősítésű műanyagokkal foglalkozik. A két cég vegyesvállalatot alapít, amely eleinte a meglevő technológiákkal készít karbontárcsás fékrendszereket drága sportkocsik számára. Az érdeklődők közt van az Aston Martin, az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Daimler, a Ferrari, a Lamborghini és a Porsche, az új cég azonban a tömeggyártók piacára is szemet vetett. A hosszú távú cél egy olyan technológia kidolgozása, amellyel nagy mennyiségben, az acéltárcsás rendszerek áránál legfeljebb 50%-kal drágábban gyártható kerámiatárcsás fékeket lehetne készíteni.
A kulcs a folyamat automatizálása: a Brembo és az SGL mérnökei olyan gyártási eljárást próbálnak kidolgozni, ahol egyetlen munkafázishoz sincs szükség közvetlen emberi beavatkozásra, így nagyságrendekkel növelhető a termelékenység, és a töredékére csökkenhet az ár.