A kínai minőségellenőrzési hatóságok leállították a Renault modellek importját, arra hivatkozva, hogy a franciáktól érkező autók nem felelnek meg a kínai biztonsági előírásoknak és műszaki szabványoknak. Ráadásul azt mondják, korábban számos panasz érkezett a Renault személyautók gyártási minőségével kapcsolatban, ami szintén közrejátszott a döntés meghozatalában.
A vádak persze abszurdnak tűnnek egy olyan országtól, ahol egy Flybo Total Electric rendszámot kaphat, de az az érzésünk, a cél inkább egyfajta példateremtés lehet. Európába mindeddig alig jutottak el a kínai autóipar termékei, méghozzá ugyanilyen indokokkal: nem felelnek meg a szabványoknak, nem elég biztonságosak, nem elég jó minőségűek. Manapság viszont már Kína a világ egyik legnagyobb autópiaca, amelyből mindenki részt szeretne kapni, így egy effajta kitiltás jó figyelmeztetés lehet. A Renault pedig ideális célpont. Maguk is elismerték, hogy akadtak minőségi problémák a Kínába szállított autókon, ráadásul a Laguna, a Mégane, a Mégane CC és a Scenic típusok a magas importvámok miatt túl drágák Kínában - tavaly a négy típusból együttesen sem adtak el az országban ezer példányt.
A Renault persze megpróbálja gyorsan elsimítani az ügyet, küldöttséget szalaszt a kínai hatóságokhoz, hogy vizsgálják meg az ügyet és tárgyaljanak az engedélyek újbóli kiadásáról, és nem is kételkedünk benne hogy sikerrel járnak. Végül is az üzenet már célba ért: Kína könnyedén lezárhatja a határait a külföldi gyártók előtt, ha saját termékeit kizárják más piacokról.