Az új benzin-elektromos Toyotát kifejezetten Európának szánják, itt is készül majd, a vállalat angliai üzemében.
Az Aurisba várhatóan ugyanaz a hajtáslánc kerül, mint a Prius harmadik generációjába , azaz 1,8 literes, 98 lóerős, Atkinson ciklusú benzinmotort, és 80 lóerős villanymotort kap, a korábban már bevált erőátvitellel és elektronikus vezérléssel. Ennek ellenére olcsóbb lesz, mint a Prius III, elsősorban a nagyobb sorozatban készülő, kisebb méretű karosszéria miatt. A Toyotánál egyértelműen abban bíznak, hogy a típus versenyezhet a hasonló méretű, dízelmotoros személyautókkal, hiszen - főleg városban - hasonlóan takarékos, mint azok, és sokkal drágább sem lesz. Emellett az Auris hibrid másik feladata, hogy megszorítsa a piacon a Honda Insight típust, amely ugyanígy kisebb, és olcsóbb a Priusnál, így Európában is a legolcsóbb benzin-elektromos típusok egyike lehet.
A hibrid hajtás a dízelek árnyékában nem lett igazán népszerű Európában, ennek ellenére úgy néz ki, a Toyotánál hisznek benne, hogy szélesebb választékkal népszerűvé tehető. Erre utal, hogy rövid időn belül három ilyen típust is bemutatnak: az új Prius és az Auris hibrid mellett az év végére, vagy a jövő év elejére megérkezik a RAV4-es benzin-elektromos változata is, így a Toyota minden riválisánál többféle hibridet kínálhat Európában.