A PSA konszern saját becslései szerint akár 2 milliárd eurót is veszíthet idén, de attól tartanak, 2010-ben jöhet az igazi feketeleves.
A Peugeot és a Citroën már az elmúlt évet is negatív eredménnyel zárta, igaz, a 343 millió eurós veszteség még túlélhetőnek tűnt. Idén azonban sokkal rosszabbnak tűnik a helyzet, annak ellenére, hogy a legnagyobb piacokon - Franciaországban, Németországban és Nagy-Britanniában - a kormányok roncsprémiumokkal igyekeznek szinten tartani az eladásokat. Az összeurópai kereslet ennek ellenére jelentősen csökkent az idén, amit a tömegmodellek eladásából élő Peugeot és Citroën eladásait is jelentősen csökkentette. A kétmilliárd eurós veszteség-előrejelzés azonban így is meglepetés: ez azt jelzi, hogy a cégnek sürgős átszervezésre volna szüksége, különben a létezése kerülhet veszélybe.
Ráadásul a PSA attól tart, hogy ha az év végén lejár a roncsprémium-program Franciaországban, akkor a hazai eladások hirtelen zuhanása tovább rontja a helyzetet. Ha ez a forgatókönyv válik valóra, 2010-ben tovább nőhet a vállalat vesztesége, mivel a cég még ma is nagyban függ a hazai piactól: Franciaország tíz legnépszerűbb személyautója közül hat Peugeot vagy Citroën.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!