A közös kaliforniai üzemet egyelőre a Toyota működteti tovább, bár elképzelhető, hogy később be kell majd zárni a gyárat, mivel a Toyota is jelentős kapacitásfelesleggel rendelkezik Észak-Amerikában.
A csődvédelem alatt álló General Motors részéről érthető a döntés. A Pontiac márka az év végén megszűnik, a közös üzemben viszont már csak egyetlen típus készült a GM számára, a kevéssé sikeres Pontiac Vibe. A Toyota állítólag végig az együttműködés fenntartásáért küzdött, de végül nem tudtak olyan gyártási tervet kidolgozni, amely egyformán megfelelt volna mindkét félnek. A GM részvényei a NUMMI-ban - ez a közös vállalkozás neve - vagy eladásra kerülnek a csődeljárás során, vagy ha ez nem sikerül, egyszerűen leírják azokat veszteségként.
A GM és a Toyota 1984-ben létesített vegyesvállalatot. Az üzemet a GM adta - egy korábban egyszer már bezárt gyártelepet nyitottak újra és újítottak fel - a típusok viszont a Toyotától érkeztek. Eredetileg csak átcimkézett Toyota Corollák készültek itt a GM számára Geo és Chevrolet márkajelzéssel, az első valódi közös típus, a műszakilag azonos Toyota Matrix-Pontiac Vibe páros csak 2002-ben jelent meg. A NUMMI jelenleg ezen a két modellen kívül Corollákat és Tacoma pick-upokat készít a Toyota amerikai részlege számára.
A kaliforniai üzemben nagyjából 5500 fő dolgozik jelenleg, de akkor is masszív elbocsátásokra kell számítani, ha a Toyota mégis úgy dönt, hogy megtartja a gyárat, hiszen már eddig is csak félgőzzel működött a gyár, és ha a Pontiac Vibe gyártása is leáll, akkor egész gyártósorok személyzete válik feleslegessé.