Kiszivárogtak a BMW X1 gyári képei

2009.07.01. 12:43

Nem titok többé, hogy milyen lesz az új BMW szabadidő-autó, bár a hivatalos bemutatóig egy-két nap vagy hét még biztosan hátravan.

A fotók alapján egyértelmű, hogy a tavaly ősszel bemutatott X1 Concept formáján már nem változtattak semmit, legfeljebb olyan apró különbségek vannak, mint a lámpatestek belső felépítése. A BMW tervezői talán úgy vélték, az X6-os és az új Hetes után meg kell mutatniuk, hogy mernek és tudnak még furcsaságokat tervezni - ennek szellemében inkább neveznénk a végterméket érdekesnek, mint szépnek. Abban persze nem kételkedünk, hogy a BMW hírneve ezt a típust is könnyedén eladja majd.

A hármas sorozat padlólemezére épülő X1-es nem sokkal kisebb, mint az X3-as - 11 centivel rövidebb, 6 centivel keskenyebb és 14 centivel alacsonyabb -, viszont valószínű, hogy a nagyobb testvér a modellváltással valamennyit növekedni fog, így a két típus nem lesz sokáig egymás vetélytársa. A motorválaszték zömmel kétliteres négyhengeresekből áll: egy 143 és egy 170 lóerős benzines, illetve egy 143, egy 177 és egy 204 lóerős turbódízel alkotja a választék zömét, az egyetlen kakukktojás a csúcsváltozat 3 literes, 265 lóerős soros hathengeres benzinese.

A kompakt szabadidő-autók luxuskivitelű vetélytársának szánt X1-est először az őszi Frankfurti Autószalonon láthatja a közönség élőben is, és az európai forgalmazás várhatóan még az idén megkezdődik, viszont más piacokra csak jóval később jut el: Észak-Amerikában például csak 2011-ben, az új X3-as bemutatásával nagyjából egy időben dobják piacra, várhatóan nagyobb teljesítményű benzinmotorokkal.