A gazdasági válság sok márkát tönkretett, beolvasztott, de amelyik talpon van, az folyamatosan azon dolgozik, hogy bővítse a választékát. Újfajta szegmenseket kreálnak, egyre jobban összemossák a különböző méretű és jellegű autók között a különbséget, mert megéri. Az Audi is folyamatosan bővít, tavaly jött az S5 és az A5 kabrió, a Q5, most pedig bejelentették, hogy már a következő évben elkészülnek négyajtós kupéjukkal, az A7-tel.
Sokféle motorral kínálják majd az autót, sőt, már most bejelentették, lesz sportos S7-es és extrém sportos RS7-es változat is, dízel-elektromos hibrid hajtástól a V10-es benzinmotorig lehet majd válogatni. Az egyszerűbb A7-esekben V6-os motor lesz: az alapváltozatba egy 2,8 literes, 204 lóerős, az eggyel nagyobba egy háromliteres, kompresszoros, 300 lóerős hathengeres kerül. Az S7-esbe egy 394 lóerős, négyliteres V8-as, az RS7-esbe egy ötliteres, ikerturbós V10-es kerül, melynek maximális teljesítménye kereken 600 lóerő.
A motorokhoz hatsebességes manuális, vagy nyolcsebességes automata váltót kínál az Audi, a legnagyobb teljesítményű modellekhez azonban hétsebességes, dupla kuplungos robotváltót is rendelhetünk, sőt, állítólag lesz hátsókerék-hajtású változat is az új modellből. Az A7-esek már nem acél-, hanem légrugós futóművet kapnak.
Az Audi tervei szerint 40 000 A7-es talál majd gazdára, ami nem sok, de azt remélik, a márka imidzsének nagyon jót tesz majd egy ilyen különleges modell. A termelés az Audi neckarsulmi üzemében zajlik majd, melyre a közelmúltban több millió eurót költött a gyártó. Az új modell bevezetése a 2010-es év vége felé várható.