Az olaszok már a harmadik autógyártóval próbálnak szövetségre lépni a távol-keleti országban - most talán sikerül. Az új partner, a Guangzhou Automobile komoly szereplőnek számít a kínai autóiparban: egyebek közt Honda is náluk gyártatja több típusát, amelyek egy része exportra is kerül.
A Fiat korábban a Nanjing Auto segítségével próbálta megvetni a lábát Kínában, de az a cég nem bizonyult jó partnernek: nem létesített elegendő kereskedést és gyenge minőségben termelt, mivel erőforrásai nagy részét a Rover gyártósorok felvásárlására és áttelepítésére fordította. Ezután felmerült a Chery neve is, mint lehetséges partneré, de végül ez a szövetség sem hozott kézzel fogható eredményt. A Fiat számára ugyanakkor egyre sürgősebb lett volna, hogy Kínában is jelentős gyártókapacitáshoz jusson, ami viszont a hatályos törvények értelmében csak helyi partner bevonásával lehetséges.
A Guangzhouval most úgy állapodott meg a Fiat, hogy 2011 második felére közösen felépítenek egy új üzemet, ahol eleinte évi 140 ezer, majd az építkezés második lépcsőjének lezárását követően 220 ezer autó készülhet. A két vállalat együtt mintegy 560 millió dollárt fektet az üzletbe, és további 225 milliót költenek a beszállítói hálózat kiépítésére. A beruházáshoz szükséges hitelek egy részét a kínai állam biztosítja. A Guangzhou-Fiat vegyesvállalat első terméke várhatóan a Linea szedán lesz: ez a típus mind árban, mind karakterben megfelel a kínai vásárlók igényeinek.