Kémfotós üdvözlet a Grossglocknerről
Ausztria legmagasabb hegycsúcsa nem csak a turisták paradicsoma, de az autógyártók is szívesen tesztelnek a 2572 méteres magasságig vezető hochalpenstrasse elnevezésű műúton. Olyannyira, hogy egyszerre több európai gyártó tesztcsapata is jelen volt éppen, amikor egy kedves olvasónk néhány napig ott tartózkodott.
A prototípusok nagyobb részét persze rejtegetik - olvasónk leveléből kiderült, hogy a Mercedes például minden este elszállíttatta a próbakocsikat - de az Opel például megelégedett a szokásos álcázással, sőt, az egyik autót a szabad ég alatt tárolták, mivel a kibérelt garázsban csak egy hely volt. A képeken felbukkan egy-egy még be nem mutatott típus, például a következő Opel Meriva és Astra, a Saab 9-5-ös, és egy kép erejéig a következő Mercedes SLK prototípusa is látható, igaz, talpig fekete műanyagidomokba öltöztetve. A gyártók persze nem csak az új autók prototípusait viszik fel a hegyre: előfordul, hogy csak alkatrészeket vagy főegységeket próbálgatnak - valószínűleg ezt a célt szolgálja a fekete Mercedes C osztály is, a kerekein és a belsejében mindenféle mérőműszerrel, illetve az utánfutós Fordok is.
A képeken látható prototípusok nagy részét már láthattuk korábbi kémfotókon, sőt, az Opel Astráról a gyár is nyilvánosságra hozott néhány képet. Olvasónk képei azonban bepillantást engednek egy jobbára zárt világba, amelyről a legtöbbünknek csak halvány elképzelése lehet: a mérnökök munkájába, akik félkész járművekből igyekeznek megbízható, piacképes járműveket faragni, nekünk.