A Pontiac és a Saturn márkák megszűnésével illetve eladásával a General Motors több kategóriából is kiesik, pedig az alapvetően veszteséges részlegeknek is voltak sikeres, vagy legalábbis ígéretes típusai. Az egyik ilyen a GM egyetlen hátsókerék-hajtású, tömegeknek szánt személyautója, a Pontac G8, amelyek az ausztrál Holdentől importálnak.
Ezzel a típussal a GM végre érdemben versenyezhetett a Ford Crown Victoriával, a Chrysler 300C-vel és a Dodge Chargerrel, egyrészt a nagy flottamegrendelésekért, amilyenek a rendőrautó-tenderek vagy a kormányzati szervek autóállományának feltöltése, másrészt az olyan vásárókért, akik ismét felfedezték maguknak a nagy országúti cirkálók kategóriáját. A Pontiac azonab az év végével megszűnik, így a típust át kell helyezni egy másik márkához. A GM vezetése úgy döntött, hogy Chevrolet néven kínálják tovább a Holden Commodore amerikai megfelelőjét, az autó neve pedig ugyanaz lesz, mint az 1990-es évekig gyártott utolsó Chevy cirkálóé: Caprice.
"Egész egyszerűen túl jó volt a G8-as, hogy veszni hagyjuk" - összegezte a döntés hátterét Bob Lutz, a GM fejlesztési alelnöke, aki nemrégiben úgy döntött, 77 éves kora ellenére még nem vonul vissza. Valószínű, hogy a következő néhány hónapban több hasonló bejelentésre is sor kerül, hiszen például a GM egyetlen kisebb hibrid terepjárója, a Saturn Vue benzin-elektromos változata is pótlásra szorul. Ugyanakkor lesznek olyan modellek is, amelyek alighanem végleg kikerülnek a kínálatból. Ilyen lehet a két Kappa-roadster, a Pontiac Solstice és az Opel GT testvérmodellje, a Saturn Sky.