A két legnagyobb piacon, ahol autócsere-program működik, az év végével biztosan megszűnik a támogatás, sőt, ha elfogy a pénz, még korábban.
Korábban a német kormányzat jelentette be, hogy a jelenlegi érdeklődés mellett legfeljebb szeptemberig lesz elég az autók iránti kereslet fellendítésére szánt költségvetési keret, míg Franciaországban a napokban nyilatkozta az ipari miniszter, hogy az év végéig megszüntetik azt az 1000 eurós támogatást, amely a régi autóikat takarékosabbra cserélő vásárlóknak jár.
Az európai autógyártók és az elemzők egyhangúan azt jósolják, hogy a roncsprémium megszüntetésével talán még nagyobb visszaesés következik az eladásokban, mintha eleve be sem vezették volna. Ugyanakkor a támogatás fenntartására hosszú távon a legjobb állapotban levő költségvetések sem volnának képesek, így törvényszerű, hogy előbb-utóbb leállítsák a támogatás folyósítását.
A roncsprémium az év elején megmentette az európai autógyárakat a gyors összeomlástól, de nagyon valószínű, hogy ezzel csak elodázni sikerült a kereslet jelentős visszaesését, elkerülni, vagy akár csak tompítani a hatást nem tudták vele.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!