A Honda hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év elején gyártani kezdi a CR-Z típust. Az apró háromajtós sportkocsi hibrid hajtáslánccal készül majd, de ha minden igaz, egyáltalán nem lesz lassú.
Úgy tudjuk, a típust nagyrészt a Honda európai fejlesztőközpontjában tervezték, az itteni vásárlók ízlését maximálisan figyelembe véve. A hibrid rendszer teljesítménye legalább 140 lóerő lesz, ami - ha nem is alkalmas az aszfalt spontán összegyűrésére - dinamikus autózáshoz bőségesen elegendő lehet. A hajtáslánc elektromos része állítólag közel azonos lesz a Honda Insightban alkalmazottal, viszont egy erősebb benzinmotor kerül mellé. Igazából az a kérdés, hogy a hibrid rendszer plusz súlya ellenére sikerül-e alacsonyabban tartani a tömegét - ettől függ, hogy valójában lesz-e élvezeti értéke, vagy csak egy újabb takarékos, háromajtós kisautót kapunk, a szokásosnál egy picivel érdekesebb külsővel.
A CR-Z-n kívül egy másik hibrid is készül a Hondánál, amely még nagyobb érdeklődésre tarthat számot: a Jazz hibrid változata. Ez 2010 végén érkezik. Várhatóan olcsóbb lesz, mint az Insight, megtartja a benzines Jazz elképesztő helykínálatát és kompakt méreteit, és még takarékosabb lesz, mint az amúgy is elég étvágytalan benzines változatok, így voltaképpen ez az első hibrid autó, amelynek van némi esélye, hogy tömegesen elterjedjen Európában.