A BMW is megpróbálja kihasználni a nemrég bevezetett roncsprémiumban rejlő lehetőségeket Nagy-Britanniában, ezért bemutattak egy helyi alapmodellt a létező legegyszerűbb felszereltséggel, de a többi modellváltozathoz képest viszonylag kedvező áron.
A Mini First nevű bázismodell természetesen a legkisebb teljesítményű motort kapja, ami csak elérhető. A Mini One gyengébbik, 1,4 literes, 75 lóerős benzinmotorjával a kisautó nem megy túl jól - 13,2 másodperces gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra és 175 km/h-s végsebessége minden, csak nem lenyűgöző - de legalább egész takarékos: az átlagfogyasztása 5,3 liter 100 km-en, és 128 g/km a szén-dioxid-kibocsátása. Ráadásul eléggé le is csupaszították: kimaradtak a ködlámpák, műanyag a kormánykerék, a kerekek pedig lemezfelnikre kerülnek.
A Mini First még így sem olcsó igazán: az ára 10950 angol font - átszámítva mintegy 3,5 millió forint - ami 1510 fonttal kevesebb, mint amennyibe a legegyszerűbb Mini One kerül. A roncsautó-beszámítási program révén persze egész elfogadható szintre csökkenhet az ára, és a Mini a klasszikus előd okán Nagy-Britanniában ma is többet jelent az embereknek, mint Európa bármely más országában, így az is elképzelhető, hogy a First végül igazán sikeresnek bizonyul.