A Volkswagen csoport belgiumi üzemében készül majd az új típus. A gyártás előkészítése miatt már augusztusban leállítják a termelést, az első A1-esek azonban csak októberben készülnek el.
A brüsszeli üzem vezetőjétől, Alfons Dintertől származnak az információk, ahogy azt is ő árulta el, hogy a gyártás a háromajtós kivitelekkel kezdődik, az ötajtós Sportback változat gyártását néhány hónappal később - alighanem 2010 elején - kezdik. Az üzem három-négy hónapig csak raktárra termel majd, ahogy szokás, így a háromajtós A1-es forgalmazása 2010 elején kezdődhet, az ötajtós pedig valamikor tavasz végén érkezik.
Az autóról magáról egyelőre viszonylag kevés a biztos információ, bár nem valószínű, hogy a tervezők jelentősen eltérnének a korábban bemutatott Metroproject Quattro tanulmánytól. Legfeljebb olyan részletek eshetnek áldozatul a gyártás előtti racionalizálásnak, mint a keret nélküli ajtók, az óriási felnik, vagy a belső tér egyes részletei. Az autó műszaki szempontból igen közel áll az új VW Polóhoz - a padlólemez és a legtöbb, nem látható alkatrész azonos a két típusban - legfeljebb a hangolásban és a motorkínálatban lehetnek jelentősebb különbségek: Az A1-esben várhatóan csak a Polo erősebb motorjait használják fel.