Az új csúcsmodell bemutatását ugyan elhalasztották, de még az idén ősszel sor kerül rá, így meg is kezdték a potenciális vásárlók felkészítését.
Egyelőre csak egy lepellel letakart példányt mutattak meg az Audi 100. születésnapja alkalmából, amelyből - azon kívül, hogy itt is felbukkan az R8-as jellegzetes, LED-ekből kirakott helyzetjelzője - nem derül ki túl sok. "Az új A8-as a finomhangolás végső fázisánál tart, a legnagyobb titokban futja a próbaköröket, így pillanatnyilag nem mutathatunk meg többet belőle" - szól az Audi sajtóközleménye. Így az autóval kapcsolatban csupán pletykákra támaszkodhatunk. Úgy hallani, az alumínium karosszériás modell legalább 10 centiméterrel hosszabb lesz, mint az elődje volt, és a formatervét is felfrissítik - persze jellegzetesen Audi módra, az alapvető karakter megváltoztatása nélkül - de az alapkonstrukción nem változtatnak jelentősen. Ugyanakkor valószínű, hogy a motorválaszték a korábbinál takarékosabb hat- és nyolchengeresekből áll majd. Kérdéses, hogy egyáltalán megtartják-e a hatliteres W12-est a csúcsváltozatokban: jó esély van rá, hogy a korábbi csúcsmotor helyét a Q7-esből már ismert V12-es turbódízel veszi át.
Az A8-as bemutatóját eredetileg a szeptemberi Frankfurti Autószalonra időzítették, de nemrég kiderült, hogy csak egy későbbi időpontban láthatjuk meg, milyen is valójában. A halasztás pontos oka nem ismert, de így valószínűleg jobban jár az Audi, hiszen egy önálló bemutató nagyobb figyelmet kelt, mintha több tucatnyi újdonság közül csak egy volna az új modell.