Részecskeszűrőt minden Opel dízelbe

2005.07.01. 12:56

A GM Europe reagált a leggyorsabban a németországi koromparára: a mai naptól minden dízelmotoros típusukat részecskeszűrővel kínálják hazai piacukon. A gyorsaság már csak azért is figyelemre méltó, mert az Opelnek jelenleg egyetlen saját tervezésű dízelmotorja sincs. Az 1,3 és 1,9 literes CDTi-motorok eredetileg Fiat JTD-ként látták meg a napvilágot, míg az 1,7 literes, 100 lóerős négyhengerest és a 3 literes V6-ost az Isuzutól vásárolja a cég.

A részecskeszűrő-kérdés néhány hónapja merült fel annak kapcsán, hogy néhány német nagyvárosban a megengedett értékek fölé emelkedett a levegő károsanyag-tartalma, ugyanakkor a német autógyártók fennhangon hirdették, hogy a részecskeszűrő drága és kevés értelme van. A kérdést a német szövetségi kormány döntötte el, amely egyértelműen síkraszállt a részecskeszűrő mellett, és be is terjesztett egy törvényjavaslatot a parlament elé, amely adókedvezményeket biztosított volna a részecskeszűrővel felszerelt dízelmotoros autók számára.

A javaslat ugyan elakadt a parlamentben, de a nagy sajtóvisszhang elérte a kívánt hatást. A német vásárlók részecskeszűrős dízelautókat akarnak, így a gyártók már nem söpörhetik a szőnyeg alá a kérdést, ha versenyben akarnak maradni. Így az Opelnek komoly helyzeti előnyt jelenthet a mostani lépés például a Volkswagennel szemben, amely korábban a részecskeszűrő kötelező bevezetésének leghangosabb ellenzője volt.