Na, ki a király!?

Vogelsinger Sándor gyorsulási bajnok és autója

2010.10.20. 06:36
Galériák (1)

Vogelsinger Sándor hét éve épít tuningautókat és ugyanennyi ideje versenyez is. Vagy 150 serleg díszeleg a polcain, pontosan ő sem tudja, mennyi. Idén negyedszer lett Európa Királya, gondoltam, megnézem, mit tud a bajnok autó.

Amit mi nézünk a tévében – Forma–1, DTM stb. –, az elit autóverseny. Nemcsak a versenyautók, de a kiszolgáló kamionok is mind makulátlanok, olajfoltot csak akkor látunk, ha egy motor nagy ritkán szétrobban, valószínűleg a kerékcserét végző szerelők körme alá is nyugodtan benézhetnénk, a piszkot – úgy tűnik – kitiltották a versenypályáknak még a környékéről is.

Képzeld magad elé a Ferrari boxát, ahogy az alkatrészek és a szerelők katonás rendben várnak a bevetésre, és ha megvan, próbáld meg elképzelni ennek a szöges ellentétét, na, ez a Sanyi műhelye. Ott kezdődik, hogy ő egyedül van. Nemcsak a szerelést kell magában megoldania – azt állítja, hogy 8 perc!!! alatt cserél féltengelyt Civicben, de a váltó ki-be is megvan 37 perc alatt –, de kitalálnia is egyedül kell a dolgokat, márpedig ez nem könnyű feladat: nagyon, nagyon, nagyon sokat kell tanulni ahhoz, hogy valaki idáig jusson.

A műhelyben lévő káoszban egy csavarkulcsot sem találnánk meg, de Sanyinak ez nem okoz gondot, az ő fejében rend van, csak ez nem biztos, hogy első ránézésre is látszik. Szóval ott a káoszgarázs, egy csomó szanaszét heverő alkatrész meg szerszám, berhelésre váró autók, és valahonnan a kert végéből a King Of Europe győztes Civic is előkerül; a dizájnja tökéletes harmóniában van a műhellyel.

– Uhh, de randa! – fakadok ki, mikor meglátom. – Igazi csótány – helyesel Sanyi, és nevet. Ha egy mondatban kéne jellemeznem a kocsit, csak annyit mondanék, a cél szentesíti az eszközt. Sanyit teljesen nyilvánvalóan hidegen hagyja, hogy a versenyautója hogy néz ki: a légszűrő egy randán kifűrészelt lyukon át mered előre a lökhárítóból, mint egy nagy szemölcs, a műanyagok csálén állnak, az ajtók bele kiflexelve, az utastérben drótok és kütyük hevernek összevissza, a benzintank alatt pedig egy lyuk tátong, gondolom, nem véletlenül, ennyivel is könnyebb a kocsi – hehe.

De akármekkora csótány, a Low Eleven – ahogy Sanyi nevezi – mégsem kiábrándító látvány, épp ellenkezőleg: olyan, mint Rambo, miután végigverekedte magát a dzsungelen. Nem is baj, hogy nem szép, így még ijesztőbb, még autentikusabb, alig várom, hogy beizzítsuk.

Gyv.: – Mit kell tudnom, mielőtt a vágóhídra megyünk?

Sanyi: – Ez egy ’92-es Honda Civic, az angol Civic VTi 1,8-as motorját farigcsáltam bele.

Gyv.: – Mit cseréltél ki?

Sanyi: – Gyakorlatilag mindent a blokkon kívül: dugattyúk, hajtókarok, főtengely, hengerfej, szeleprugók, vezérműtengely, minden át van építve.

Gyv.: – És persze kapott egy combos turbót is, azt se felejtsük el.

Sanyi: – Igen, így lett a vége 450 lóerő. Sajnos a kilencbe nem tudok belemenni, de a 10.00 már többször összejött. (A gyorsulási versenyeken negyedmérföldes, vagyis nagyjából 400 méteres távon versenyeznek a pilóták. Azok a kocsik, amik 10 másodpercen belül futják a távot, különösen nagy becsben vannak. Az utcai autók között gyakorlatilag nem találunk olyat, amely képes erre a teljesítményre. Egy amerikai oldal tanúsága szerint például a Corvette Z06 12,5, a Lamborghini Murcielago 12 másodperc alatt ér célba, a Koenigsegg CCR tud kilences időt – a szerk.)

Gyv.: – És hány kilót cipel ez a 450 ló?

Sanyi: – 837 kilós a kocsi, vagyis nagyjából 540 lóerő jut egy tonnára.

Gyv.: – Mennyi idő alatt van százon?

Sanyi: – 2,8-2,9 másodperc alatt van meg a száz és kábé 7 másodperc kell a kétszázhoz. Közel 224-gyel megyek, mikor beérek a célba.

Gyv.: – Mennyi múlik a pilótán?

Sanyi: – Sok múlik a pilótán, az autón és azon is, hogy mennyire tartós a technika, amit összeraktál. Egy versenyen 10-12-szer rajtolsz, ha ezt nem bírja ki a kocsid, nem biztos, hogy lesz időd összerakni két futam között, és akkor mehetsz haza. Az sem jó, ha ideges vagy közben, nem szúrhatod el a rajtot. Én szerencsére nem vagyok ideges típus, úgy megyek, mint egy robot, ha a kocsi tízes időt tud, én kihozom belőle.

Az oldalról ajánljuk

Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

tegnap, 17:31
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21