Lázár megint rosszul választott autót?
Audi A6 Allroad 3.0 TFSI Lázár János Edition
Nem kell messzire visszanyúlni az időben, tán ezért is emlékeznek még sokan a nagy port felvert, lézerblokkolós Audi S8-ra, melyet annak idején havi 600 ezer forintért bérelt Lázár János, a Fidesz agilis frakcióvezetője.
Azóta sok víz lefolyt a Dunán, a közvélemény nyomására pedig János kénytelen volt megválni a 450 lóerős, V10-es, bérelt Auditól. Ezen felbuzdulva természetesen azonnal javasoltunk neki megoldásként egy Skoda Superbet, és egyben ígéretet is kaptunk, hogy bármi legyen is a következő autója, kipróbálhatjuk. Megtörtént. Salamoni döntés született, a gordiuszi csomó egy határozott mozdulattal átvágatott. Először is ez az autó már teljes mértékben magántulajdon, így persze többet nem vethető szemére az adófizetők pénzének költése, legalábbis ami az autóparkot illeti.
Tény, hogy kisebb, nem annyira feltűnő jelenség a kétéves, Németországból behozott A6 Allroad. De ha már egyszer olyan gigantikus űr és hiányérzet támadt az ötéves S8 után (amit – valljuk be – autóbuziként megértünk), saját zsebből miért nem az lett? Nem lett volna már igazán mindegy?
Egy ilyen kétéves, alig 9000 kilométert futott 3.0 TFSI Allroad Németországban jelenleg 45-48 ezer euróba (12-13 millió forint) kerülhet, ehhez jön mintegy 1,6 millió forint regadó. Ezzel szemben egy 2007-es, tehát alig négyéves S8 55 200 kilométerrel már potom 36 ezer eurótól (9,9 millió) elvihető, ezt megfejelve az 1,84 milliós regadóval könnyű kiszámolni, hogy mintegy 3 misit spórolt volna. Ennyibe pedig sok-sok liter 98-as benzin és egy-két kötelező szerviz is belefér. Számoljunk, Béláim.
Mert az S8 tízhengeresének üvöltése, a temérdek tér és luxus hiányzik, nem csak Ambrus Istvánnak, a főállású sofőrnek, hanem a főnöknek is. A fájdalmat enyhítendő, ismét benzinmotorra esett a választás: a háromliteres, kompresszoros véhatos persze nem egy V10, de finoman és szépen jár, gázra pedig könnyedén felpörög. A 420 newtonméteres nyomaték és a 290 lóerő még az A6 Allroad-méretű batárt is tisztességgel mozdítja, quattro ide-oda.
Pista, a sofőr is azt valószínűsíti, hogy odakint szalon-tesztautóként szolgált, az állapota is ezt tükrözi, valójában nem is tudom, mit várhatnánk egy németországi, extrém keveset futott autótól? Na jó, ha szőrszálhasogatók akarunk lenni, a jobb hátsó felni peremén egy 5-6 centiméteres rész le van ütve, de alig látszik.
Bár Pista dicsérte az Audi kényelmes rugózását és fékeit, az Allroad korántsem libbent át olyan puhán mindenen, mint a CLS, ráadásul – szubjektíven – kelletlenebbnek tűnt, mint a hátsókerekes, 264 lóerős és brutális, 620 newtonméteres Mercedes.
A beltér hibátlan, bár látszik rajta, hogy élnek benne, cipőpucoló, könyvek-újságok és persze egy váltás tiszta ruha. Alig volt időnk pár szót váltani, máris megérkezett a Blikk-különítménye és vérszagot kapva fotózták Lázár fenekének hűlt helyét, majd megkérdezték, milyen autó is ez.
A sofőrrel csak egymásra néztünk: – Menjünk, Pista, autózzunk – mondtam neki, Krakkó Ákos, a szóvivő – aki egyfajta felügyeleti szervként aggódott a tartalmat illetően – majd elcsacsog itt velük. – Tudnátok itt úgy, gumit füstölve fordulni? – kérdezték még gyorsan. – Bocs, nem (a CLS-ben kikapcsolható a kipörgésgátló). Hogy miért lett A6, miért nem Superb vagy Mercedes (melyet természetesen ki is próbált Pistánk), azt megtudhatják a videóból.
Ha meghittnek nem is mondható, de mindenképpen érdekes másfél órát beszélgettünk, a pontot az i-re aztán a szóvivő úr tette fel, aki még távoztamkor utánam kiáltott: „…és Lázár János jó fej!” Ezt én inkább az olvasókra hagyom, de engedtessék meg, hogy Q-Lazzarus Goodbye Horses című dalával búcsúztassuk a V10-es S8-ast.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!